درج شده توسط: روابط عمومی

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

با استقرار دولت مردمی توجه به نیروی انسانی در کشور به معنای واقعی نه شعارزده در کانون توجه قرار گرفت

01 Jul 2024

کد خبر : 6917648

تعداد بازدید : 118

دکتر قاسم زاده  بیان داشت: با استقرار دولت مردمی -که شعار کار و کرامت از جمله شعارهای اساسی آن بود- توجه به نیروی انسانی در کشور به معنای واقعی نه شعارزده در کانون توجه قرار گرفت.

دکتر قاسم زاده با بیان اینکه سیاست ما حفظ کرامت کارکنان و اعضای هیات علمی، بویژه رفع تبعیض بین کارکنان شرکتی با بقیه همکاران است بیان داشت: با استقرار دولت مردمی -که شعار کار و کرامت از جمله شعارهای اساسی آن بود- توجه به نیروی انسانی در کشور به معنای واقعی نه شعارزده در کانون توجه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه اظهار داشت: دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه خود را خادم می داند و برخلاف مشی گذشتگان در دولت‌های پیشین سعی کرد در مرتبه اول برای مقام شامخ انسانی کرامت قائل شود. رفتار متواضعانه داشته باشد و دردهای آنها را درد و رنج خود بداند. منافع آنها را مقدم بر منافع خود و مدیران بداند و با احترام و عزت با نیروهای خود رفتار کند. کینه جویی و انتقام جویی نکند و در پی پرونده‌سازی نباشد.

یکی از اولویت­ های اساسی دولت سیزدهم و چهاردهم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی استبا استقرار دولت مردمی توجه به نیروی انسانی در کشور به معنای واقعی نه شعارزده در کانون توجه قرار گرفت.

در دانشگاه بین المللی امام‌خمینی(ره) زمانی حتی امکان دیدار و ملاقات با مدیر دست چندم نیز برای نیروهای شرکتی و حتی کارکنان و اعضای هیات علمی میسر نبود و حتی خدماتی چون پرداخت رفاهی و مناسبتی حذف شده بود. دولت مردمی دولتی از جنس مردم بود و بین خود و کارکنان فاصله‌ای قائل نبود. تلاش کردیم در چهارچوب وظایف و اختیارات خدمات رفاهی و پرداختی‌های  مناسبتی و افزایش ساعات اضافه کاری و پاداش آخر سال، به معاش کارکنان توجه ویژه شود.

دکتر قاسم زاده در خصوص تبدیل وضع نیروهای شرکتی دانشگاه اظهار داشت:. تلاش برای کسب مجوز تبدیل وضعیت از جمله فعالیت های مجموعه دانشگاه و از اولویت های اساسی دولت سیزدهم بود که با همکاری مجلس شواری اسلامی طرح تبدیل وضعیت کلیه نیروهای شرکتی در دست اقدام است که بی شک در صورت استمرار دولت انقلابی و مردمی در دولت چهاردهم محقق خواهد شد و نیز تا کنون هیچ مجوزی برای تبدیل وضعیت داده نشد تا افرادی که در دولت پیشین علی رغم مجوز هیأت امنا باید تبدیل وضعیت می‌شدند، اما با جایگزینی عده‌ای دیگر بلاتکلیف مانده‌اند، تبدیل وضعیت کنیم.

وی بیان داشت : علی رغم پیگیری هنوز به دانشگاه سهمیه‌ای برای تبدیل وضعیت نیروها تخصیص داده نشده و بجد از اداره استخدامی و وزارت عتف دنبال حقوق از دست رفته کارکنان شرکتی هستیم که عده ای علی رغم مصوبه هیات امنا در دولت دوازدهم متاسفانه با جایگزینی دیگران کنار گذاشته شدند و حقوقشان ضایع شد. البته اگر دولت تبدیل وضعیت قانونی همه شرکتی ها و موافقت نهایی مجلس و شورای نگهبان را اخذ کند، مشکل همه حل می شود که اتفاقا از اولویت های دولت چهاردهم نیز باید باشد.

رئیس دانشگاه در ادامه گفت: از برنامه های آینده دولت انقلابی و مردمی پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و تقویت حقوق و مزایا و امور رفاهی کارکنان است و امیدواریم فارغ از وعده و وعید انتخاباتی برخی آزمون پس داده ها حقوق این قشر زحمت کش استیفا گردد و ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات رفاهی صورت گرفته در دانشگاه بیان داشت: تهیه بن کارت خرید برای تمامی نیروهای شرکتی و کارکنان و بازنشستگان رسمی و پیمانی و قرارداد معین و اعضای هیات علمی از جمله برنامه های جدی است که در حال نهایی شدن است. همچنین واگذاری زمین به کارکنان شاغل در دانشگاه برای ساخت مسکن در حال اتمام است که امیدواریم با تعیین وضعیت نیروهای شرکتی بتوانیم با استفاده از این فرصت پیش آمده، این نیروهای خدوم را نیز بهره مند کنیم و قطعا این موضوع در دولت چهاردهم پیگیری خواهد شد.

دکتر قاسم زاده با اشاره به اقدامات رفاهی و خدمات رسانی به کارکنان دانشگاه بیان داشت: در حوزه کارمندی نیز در این سال ها که مسئولیت دانشگاه در دولت مردمی به اینجانب و مدیران اخلاق مدار دانشگاه سپرده شد؛ در ارتقای کارکنان بی حب و بغض براساس قوانین و توانمندی و حقوق اداری عمل شد. محدودیت تعطیلات و محدودیت اضافه کاری ایجاد شده با وسعت نظر دوباره بازگشت تا در این سختی های معیشتی بتوانیم گره گشا باشیم، رفاهیات علی رغم مشکلات مالی و بدهی های انباشته شده دولت گذشته برقرار شد، مجتمع فرهنگی رفاهی رضوانشهر برای رفاه کارکنان و اعضای هیات علمی بازسازی، زیباسازی و در قالب سامانه­ای شفاف در اختیار متقاضیان قرار گرفت، در قالب طرح تعاون با دانشگاه اصفهان مجتمعی برای زوار امام رضا تدارک دیده شد و حدود نیمی از هزینه های آن را دانشگاه برعهده گرفت.

 

دکتر قاسم زاده اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه پاداش پایان سال بر اساس قانون خدمات کشوری و مصوبات هیات امنا و کمک به مشکلات معیشتی پرداخت شد که قطعا با استمرار دولت انقلابی استمرار خواهد یافت، علی رغم مشکلاتی که با تمرکز منابع مالی در بانک مرکزی برای دانشگاه ایجاد شد، سعی کردم از پرداخت وام به کارکنان و اعضای هیات علمی غافل نشویم و رایزنی های گسترده­ای انجام شد و اخیرا با بانک سپه به توافقات ارزشمند دست یافتیم و بزودی اقدام لازم در این باب انجام می شود. تهیه کارت رفاهی خرید با عنوان دانش کارت مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی به همه کارکنان و حتی بازنشستگان داده خواهد شد. همچنین در حال انعقاد قرارداد واگذاری خودرو اقساطی با شرکت هایی چون مدیران خودرو و کرمان خودرو هستیم، واگذاری زمین برای مسکن کارکنان و استادان در حال نهایی شدن است، برنامه های گسترده ورزشی، تقویت امور بانوان، پرداخت تشویقی های قانون فرزندآوری، کاستن از ساعت کاری آنها، تاسیس مهد کودک دانشگاه و ده ها برنامه رفاهی، فرهنگی و معیشتی و فعال سازی پروژه استخر دانشگاه پس از 24 سال، تنها بخش هایی از عمده فعالیت های مجموعه مدیریت دانشگاهی در این سال ها بوده است که قطعا در حد کفایت نمی دانیم و بایست بیشتر تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: البته سال جاری و سال آینده زمان بهره برداری از بسیاری از ریل گذاری ها و برنامه ریزی ها و موارد تازه تر و ارزشمند است. خداوند را به سبب این نعمت خدمتگزاری شاکریم و امیدواریم با حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای حماسه دیگری آفریده شود و راه شهیدان خدمت و شهید رئیسی عزیز ادامه یابد.

افزودن نظرات